1- تدوین شاخصهای بهرهوری منابع انسانی در آموزش و پرورش
2- تدوین شاخصها و استانداردهای صلاحیتهای عمومی، تخصصی و حرفهای معلمان
3- تدوین الگوی مشارکت دستگاهها و نهادها با نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی در تحقق اهداف سند تحول بنیادین
4- تعیین و تدوین استانداردهای ملی مهارتهای زبان فارسی در پایان هر دوره تحصیلی
5- فراتحلیل آسیبهای روانی اجتماعی دانشآموزان و ارائه دلالتهایی برای سیاستگذاری
6- تدوین شاخص چهای ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین
7- تبیین نظری و عملی نقش مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله.